אוטומציה שיווקית לעסק

חשוב שנדע על כל עדכון שנעשה בתחום השיווק כדי שהעסק שלנו תמיד יהיה צעד אחד לפני כולם.

אריקס דיגיטל מטרה

אוטומציה שיווקית לעסק

על מנת להצליח בעולם העסקים ולעמוד בתחרות הבלתי נגמרת עם עסקים המציעים שירותים דומים לשלנו.

חשוב שנדע על כל עדכון שנעשה בתחום השיווק כדי שהעסק שלנו תמיד יהיה צעד אחד לפני כולם. כיום
אוטומציה שיווקית נחשבת לכלי המתקדם ביותר בכל מה שקשור לעולם הפרסום. למעשה כל תהליך אותו אנו
רגילים לעשות באופן ידני כיום ניתן לעשות בדרך פשוטה הרבה יותר- אוטומציה שיווקית. אז אם יש לכם
עסק, עשו לעצמכם ולעסק שלכם טובה והכניסו לחייכם את האוטומוציה השיווקית!

הבעיה עם אוטומציה שיווקית היא שהמון )!( בעלי עסקים מעולם נחשפו אליה כך שרבים מהם כלל לא
מודעים לכך שיש באפשרותם לנהל את העסק באופן יעיל בהרבה מאיך שהם מנהלים אותו כיום.

 

למי זה מתאים?

האוטומציה מתאימה לכל סוגי העסקים באשר הם מן הגדולים לקטנים, ממספרה לחברת הייטק, מחנות
ירקות למעצבת גרפית, ממוכר נעליים למפתחי אפליקציות. כך שאם במקרה טעיתם לחשוב שהיא מתאימה
רק לעסקים שעובדים און ליין אז טעיתם! הסבירות שאוטומציה בעסק תקפיץ את רמת האפקטיביות של
הניהול העסקי והשיווקי שלכם היא גבוהה בהחלט ומעבר לכך תעזור לכם לייצר יותר תפוקה בפחות מן הזמן
אליו הורגלתם עד כה.

האוטומציה העסקית תשנה את חייכם מן הרגע בו תתחילו להשתמש בה
באמצעותה תוכלו להביא את השיווק והתפעול העסקי שלכם לרמת התפקוד האפקטיבית ביותר. במקום
שאתם תשלחו מסרונים, תענו על כל הודעות הדואר האלקטרוני שלכם ותתפעלו את הרשתות החברתיות
באופן שוטף תהייה מערכת שעושה את הכל בשבילכם! בנוסף לכל הקסם הזה, המערכת יודעת לתרגם את
המידע שיש לנו על הלקוחות למכירות ולפעולות עיסקיות אפקטיביות וכך למעשה להביא למיקסום השיווק
שלכם. במילים אחרות זו מערכת שעובדת כמו מתמטיקה בהתאם לX יקרה Y ובהתאם לZ יקרה Q.

יתרון נוסף למערכות השיווק האוטומטיות שהן מאפשרות ניהול של דברים במספר ערוצים, כלומר תפעול
מספר דברים בו זמנית מה שכמובן בלתי אפשרי לעשייה כשרק אני עושה זאת. כך בזמן שהמערכת מפרסמת
את העסק שלי בפייסבוק, היא גם עונה על הודעות אלקטרוניות, גם מחשבת את מספר המוצרים בהתאם
לרכישות שנעשו וגם מוציאה קבלות ללקוחות.

 

אז איך זה עובד?

אוטומוציה שיווקית בעסק שלך ככל הנראה תחולל שינוי במהירות ותביא לתוצאות מדהימות. על מנת שתוכל
להפוך פעולות ידניות לאוטומטיות יש צורך למפות את כל התהליכים המתרחשים בעסק. באמצעות מיפוי כלל
התהליכים יהיה ניתן לחזות מראש מה הולך להיות וכך למעשה לבצע פעולות באופן אוטומטי. לאחר מכן יש
להתאים תוכנית אוטומציה שתהייה חכמה ויעילה ככל האפשר אשר תביא את העסק שלך למצב בו אתה
משוחרר לחלוטין מכל הפעולות המתישות אותן התרגלת לעשות בעצמך באופן יומיומי, פעולות שאין הגיון
לעשות באופן חוזר כל עוד אתה יכול להפכן לאוטומטיות. על מנת שהדבר הנהדר הזה יקרה יהיה עלינו
להשתמש בתוכנה המיועדת להפיכת התהליכים השיווקיים והעסקיים לאוטומטיים. מעבר לחיסכון בזמן,
באנרגיה וביכולת לעשות פעולות בצורה מדויקת יותר, ישנן פעולות אותן נוכל לבצע במערכת אשר לא
אפשריות לביצוע ידנית.
האוטומטציה מורכבת משני שלבים:

שלב א'-שלב הטריגרים
הטריגרים הם למעשה "יריית הפתיחה" של מערכת האוטומציה להתחיל בפעולה. כל הפעולות מתבססות על
הטריגרים כאשר אלו מהווים את התשתית לכל התהליך האוטומטי שיתרחש. דוגמאות לשלב זה: מיילים
שקיבלתי מלקוחות, וואטסאפים, השארת פרטים, רכישות, הזמנות, בירורים ועוד.

שלב ב'- שלב הפעולות:
שלב זה, כשמו כן הוא, הוא השלב בו יבוצעו הפעולות בהתאם לנתונים ולהזנות שנעשו בשלב הטריגרים. כך
למשל אם לקוח ביצע הזמנה מסוימת- המערכת תדע כיצד לפעול בהתאם לפעולה זו. דוגמאות נוספות
לפעולות הן: שליחת מענה אוטומטי, שליחת קבלות, הודעות, ייצור כרטיס לקוח, ייצור כרטיס עובד ועוד.

 

הגדרות המערכת בהתאם לצרכי העסק

על מנת שהמערכת תמקסם את פעולותיה יהיה עלינו להגדיר אותה מראש בהתאם לטריגרים קבועים
ולפעולות קבועות. נוכל להגדיר דברים מחדש לאורך כל הדרך ולשנות אותם בהתאם לשינויים בתוך המערכת.

 

התנהגות הלקוחות שלנו היא זו שקובעת כיצד יפעל תהליך האוטומציה

המערכת תאסוף כל שביב מידע בנוגע לפעולות שעשה המשתמש ובהתאם להגדרות שלו. כהמשך לטריגרים
שנקלטו במערכת תהייה יציאה לפעולה אשר תייצר את הפלט המדויק ביותר. "הפלט" יהיה מותאם באופן
אישי ללקוח ו"ידבר" ישירות אליו. כך שלמעשה יש כאן גם פן פסיכולוגי על אף שזו רק מכונה.

 

היכן המערכת באה לידי ביטוי?

כאמור לעיל, במערכת יכולה לפעול במספר ערוצים ובכך להביא לייעול מטורף של ניהול העסק שלך! היא
תפעיל את אתר האינטרנט שלך, תנהל מערכות, תדאג לשמר לקוחות, לייבא לידים חדשים, לשווק דרך
הודעות רגילות, הודעות וואטסאפ, דואר אלקטרוני וכמובן תתפעל לך את כלל הרשתות החברתיות שיש
ברשותך. שווה לא?

 

חסכון בזמן

זה לא סוד שזמן שווה כסף. מערכת האוטומציה היא ללא ספק אחת הדרכים היעילות ביותר להזרמה של
העסק שלך. מעבר לזה שהיא תחסוך לך זמן היא גם תחסוך לך כוח אדם לו אתה צריך לשלם. אתה תוכל
לעשות את אותן פעולות בעסק עם פחות כוח אדם, יותר סדר ויותר זרימה של עבודה.
עסק מתפקד
זה מראה שהעסק שלך רציני, מתפקד ופועל כמו שצריך. הלקוח לא יצטרך לדאוג אם יראו את המייל שלו או
לא יראו את המייל ששלח. כמו כן, המערכת תדע לסנן מסרים שהם לא רלוונטיים ללקוחות שלך ולבנות את
התהליך השיווקי היעיל ביותר אל מול לקוחותיך מבלי להטריד אותם עם תוכן ספאם שכבר לא רלוונטי להם.

 

לסיכום

הפיכת העסק שלכם לאוטומטי הוא תהליך חיוני על מנת להתפתח ולמקסם את הצמיחה שלכם ושל העסק.
העולם מתקדם בצעדי ענק ואין ספק שזהו צעד חשוב על מנת להביא את העסק שלכם אל קדמת הבמה. אז
קדימה. תתקדמו. בהצלחה.

אוטמציה שיווקית לעסק