אריקס דיגיטל מטרה

משפך שיווקי

בניית משפך שיווקי- מה זה בכלל?

משפך שיווקי זהו שם של טכניקה שיווקית בה משתמשים על מנת להגדיל את המכירות ואת החשיפה למוצר
שלנו. המשפך השיווקי מתאר תהליך אותו עובר לקוח מסוים מן הרגע שנחשף למוצר שלי עד רגע הרכישה.

בסופו של יום המטרה העיקרית שלנו בתור בעלי עסקים היא להגדיל את כמות המכירות שלנו. על מנת
לעשות זאת חשוב לשווק את המוצר שלנו כך שיגיע לכמה שיותר לקוחות. מי שייחשף למוצר שלנו בין אם
חשב לקנות אותו או לא, הופך מרגע זה ואילך ללקוח פוטנציאלי אשר יעבור תהליך מסוים עד לרכישת המוצר.
זה מתחיל בחשיפה של מה שאנחנו מציעים, הסברים, מענה על שאלות, יצירת עניין אצל הלקוח עד לרגע
הרכישה. כל התהליך הזה נקרא בשפה המקצועית של עולם השיווק "משפך שיווקי". למה משפך? כי ככל
שנעבור לשלבים מאוחרים יותר בתהליך השיווק, כך מספר הלקוחות הפוטנציאליים ירד. אלה שקנו את
המוצרים שלנו הם אלו שנשארו עד סופו של המשפך.

ישנם 4 שלבים אותם יעבור הלקוח שלי במסגרת המשפך השיווקי:

1 .שלב ההיכרות עם המותג/ חשיפה ראשונית- לרוב אנשים יגללו את הפיד שלהם וידלגו על מודעות
שיווקיות למיניהן, אלא אם כן זה מתאים למה שהם מחפשים, אבל תמיד יהיו אחד, שניים או יותר
שכן יעצרו להסתכל על המודעה שלך. ככל שתשקיע יותר בעיצוב של הקמפיין שלך כך הסבירות
שלקוחות פוטנציאליים יתעכבו עליו יעלה. לכן, אין לזלזל בנראות הויזואלית של מה שאני מציע
ללקוחות שלי. זכרו שהנראות מהווה את השלב הבסיסי ביותר, וככל שהמודעה שלי יותר תמשוך את
העין כך הסיכוי להפיכת אדם רנדומלי ללקוח פוטנציאלי תהייה סבירה.

2 .שלב העניין- הצלחתי למשוך את עין הלקוח ולגרום לו לעצור על המודעה שלי. מה עכשיו? תוכן!
הניראות הויזואלית לא מספיקה לבדה. חשוב שבשלב זה נצליח לגרות את הקורא שלנו באמצעות
תוכן וכתיבה מסקרנים דיים שיגרמו לו להמשיך ולהתעכב על המודעה שלי. כאן זה המקום בו הלקוח
רוצה להכיר אותנו יותר ולהבין במה מדובר. זה המקום שלנו לתת את הערך המוסף בנוגע למוצר
שלנו.

3 .השלב בו הלקוח כבר רוצה את המוצר- הלקוח הבין במה מדובר. זה כבר די מסקרן אותו. הוא מבין
את היתרונות של המוצר, מבין שהוא רוצה אותו אבל כאן כמובן נכנס עניין הכסף- האם המוצר הזה
מספיק שווה כדי שאקנה אותו בכסף. וכאן זה המקום שלנו לדייק עד כמה שניתן את אופן השיווק
שלנו על מנת לגרום ללקוח לסגור עסקה.

4 .שלב רכישה- זהו הלקוח שלנו השתכנע. הוא רוצה את המוצר. האדם שעד לפני כמה דקות לא
העלה בראשו שירצה לקנות טלויזיה חדשה לביתו כעת מבצע את הפעולה אליה כיוונו מלכתחילה-
ובשפה המקצועית זה אומר שהלקוח שלנו הגיע אל קצה המשפך השיווקי.
לאחר כל השלבים האלה ישנו שלב נוסף שהוא כבר השלב שאחרי המשפך השיווקי- שלב השימור. אחרי
שהלקוח רכש ממני מוצרים יש לי אינטרס להפוך אותו ללקוח קבוע ולגרום לו לחזור בשנית לרכוש את המותג
שלי.

כאשר אנו משווקים דרך המדיות החברתיות יש שתי אופציות:


האופציה הראשונה
היא כאשר הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה, מה הוא מחפש, הוא ראה את המוצר שלי,
הבין שזה בדיוק מה שמתאים לו והגיע אל רגע הרכישה מהר ובקלות.
לעומת זאת, האופציה השניה היא כאשר לקוח מתלבט ומתחבט עם עצמו לגבי המוצר. הוא עושה המון
בדיקות והשוואות עם מוצרים אחרים והאמון שלו במוצר שלנו אינו מיידי. הזמן עד הרגע בו הלקוח מחליט
לרכוש את המוצר במקרה זה יהיה ארוך יותר.

בשתי האפשרויות האלו יכולה גם להיכנס אפשרות נוספת של מעורבות. זהו שלב בו הלקוח מתלבט אם
לקנות את המוצר, הוא מתקשר לחברה/ לחנות/ יצרן/ בעל המותג על מנת לברר פרטים נוספים ורק לאחר
שיחה איתנו מחליט לתת אמון במותג שלנו ולרכוש אותו.

יש את הלקוחות שגם לאחר שדיברו איתנו רוצים להמשיך ולחפש, לבדוק אפשרויות נוספות על מנת להגיע
למוצר האולטימטיבי במחיר האולטימטיבי. וכמובן שאם בחרו להתקשר אלינו, סביר שאנחנו אופציה די סבירה
ומאוד חשוב שנהיה מספיק חכמים על מנת למנף את רצונו של הלקוח שלנו ולמנוע ממנו את שלב הגישוש כדי
לקצר את תהליך בניית משפך השיווקי ולהגיע לשלב הרכישה.

מה אוכל לעשות על מנת לשפר את בניית המשפך השיווקי שלי?

חשוב להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע למבקרים באתרים ובעמודי החשיפה שלנו. כמובן שיש את
המשפכים הקצרים ביותר, שם אין צורך ביותר מדי התערבות שלנו שכן הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה וככל
הנראה יגיע אל שלב הרכישה מהר מאוד. לעומת זאת, על ידי שימוש באנליטיקס (analytics) נוכל לראות
באילו עמודים המשפך השיווקי שלנו נתקע ושם לבצע שינויים בהתאם. על ידי כך שנצליח להבין מה עשינו נכון
בעמודים בהם כן נעשו המרות למכירה, נוכל לעשות זאת גם בעמודים בהם איבדנו את הלקוחות שלנו וכך
להפוך גם אותם למכירתיים.

מעבר לתוכן שיעניין ויסקרן את הלקוח שלי, חשוב שתדעו לבחור את מילות המפתח אשר יובילו את הגולשים
לאתר שלכם. אתם יכולים להיות כותבי תוכן מעולים, אבל לפספס המון לקוחות בגלל שלא עשיתם עבודה
נכונה בתגי המטא שלכם, כלומר אתם צריכים להבין מה יהיו מילות המפתח אותן הגולש מחפש.

משפך שיווקי לסיכום

מאמר זה הוא קצה קצהו של מודל המשפך השיווקי. בתוך כל השלבים המצוינים לעיל יש עשרות תתי
קטגוריות בהם אנו צריכים להיות בקיאים על מנת למקסם את תהליך השיווק שלנו דרך האינטרנט ובכלל,
ובכך לקצר את תהליך המשפך השיווקי.