ניהול חנות אינטרנטית

אריקס דיגיטל מטרה

ניהול חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית יכולה להיתפס כעניין פשוט ובר ביצוע אשר לא יצריך מאיתנו מאמץ מיוחד, אולם למי שמתעסק בתחום באופן יומיומי מובן וידוע כי זהו לא עניין של מה בכך. על מנת לעשות זאת באופן חכם ויעיל מבלי לשרוף את זמנכם היקר יהיה צורך בהכנת שיעורי בית על מנת לקבל הבנה בסיסית בכל הנוגע לעולם השיווק האינטרנטי. נכון זה נשמע פשוט: אני אייצר את המוצר שלי, אפרסם אותו ברשתות החברתיות, אנשים יראו וישמעו ומיד יצרו עימי קשר. אז זהו שלא. אחרי שיש לכם מוצר ביד תצטרכו להבין מי קהל היעד הפוטנציאלי, באילו פלטפורמות כדאי לי להשתמש, אילו תכנים עלי להעלות כך שימשכו את עיני הגולשים, עיצוב האתר שלי, בניית לוגו, התמדה והרשימה עוד ארוכה. 

 

 

אז מה עלי לעשות בתור התחלה?

סדר. מעל הכל, כאשר אתם מחליטים לפתוח חנות אינטרנטית חשוב שתהיו מסודרים. עליכם ליצור לעצמכם שגרה יומיומית בניהול החנות שלכם על מנת לשמור על עקביות ורלוונטיות של העסק. חלקו לעצמכם את המשימות בהתאם לצרכי העסק ובהתאם ללקוחות שלכם ונסו לקבוע סדר עדיפויות של המשימות שעליכם לבצע.

 

 

משימות שוטפות

התחילו בידיעה של אילו משימות יומיות עומדות מולכם. אתם יכולים להתחיל בטיפול בהזמנות. לא כדאי לדחות את הדברים האלו מכיוון שהם הלב של העסק אשר מספק לכם חמצן ולכן מומלץ לסגור את כל מה שקשור במכירות שהוזמנו דרך הרשתות השונות. כך גם עם משלוחים שעליכם לבצע- בצעו אותם במהירות האפשרית. אין דבר שמשמח לקוח כשהוא מקבל את החבילה שלו טרם המועד שתוכנן.

 

 

מענה על שאלות, בעיות טענות ומענות

נסו לענות הכי מהר שאתם יכולים לשאלות של הלקוחות שלכם. ככל שתידחו את המענה כך הסיכוי שהלקוח יקנה מכם את המוצר פוחת. לקוחות יכולים בכל רגע נתון לעבור למקום אחר. לאנשים אין סבלנות לחכות- הם רוצים את הכל כאן ועכשיו בזמינות מלאה. כנ"ל לגבי לקוחות שלא מרוצים מהמוצר שלכם. נכון, זה מבאס להחזיר את הכסף ללקוח ולקבל בחזרה את המוצר- אין בכך ספק. אבל זיכרו שזה חלק מבניית המוניטין של העסק שלכם, יכול להיות שאם תקבלו את ההחזר בהבנה, הלקוח יתעניין בעתיד במשהו אחר או אפילו יספר על כך לחבריו. ככל שתיענו לבקשת הלקוח מהר יותר כך אתם מבטיחים לעצמכם לקוחות שמחים יותר ומעלים את הסיכוי לכך שישובו לקנות אצלכם.

 

 

שירות לקוחות

תמיד תזכרו שהרשת מפוצצת בעסקים כמותכם, גדולים או קטנים יותר. התחרות היא בלתי נגמרת ולכן ככל שתשכילו להיות זמינים יותר ללקוחות שלכם כך תרוויחו יותר. שורה תחתונה ודי ידועה- לקוח שמח= עסק פורח.

 

 

העלאת פוסטים, תכנים ומודעות באופן עקבי לרשתות

לאחר שסיימנו לטפל בלקוחות הקיימים ובמענה על שאלותיהם ובקשותיהם, השלב השני בשמירה על שגרת טיפוח החנות האינטרנטית הוא פרסום עקבי ברשתות ובפלטפורמות בהם אנו משתמשים. מזה אומר? להעלות פוסט פעם ביומיים או שלושה- על פי החלטתכם, ולא פעם בשבוע ואז פעם בחודש ואז כל יום. חשוב מאוד לשמור על איזון ולהבין מה הכמות הנכונה לפרסום לעסק שלכם. גם פרסום מאסיבי מדי יכול לעשות נזק. בנוסף, תדעו בתחילת כל שבוע או כל חודש מה אתם רוצים להעלות- איזה תוכן, איזו תמונה, באילו פלטפורמות, אם יש מבצעים מיוחדים שאתם רוצים לעשות וכו'.

 

 

בנוסף, לאחר שהעליתם תכנים בערוצים השונים גם שם חשוב להיות ערים לתגובות של לקוחות פוטנציאליים. אם למשל העליתם פוסט בפייסבוק על מוצר מסוים וקיבלתם תגובות עם שאלות- חשוב שתהיו זמינים לענות עליהם במהירות על מנת שהשיווק שלכם אכן יהיה אפקטיבי. זיכרו שברגע שעניתם לאדם אחד, יכול להיות שחסכתם לעצמכם שאלה דומה מול אנשים נוספים היות והתשובות שלכן חשופות בפני כולם.

 

 

מעקב אחר הפעילות שלכם ברשתות

חשוב שתדעו מהן השעות הכי פעילות של הלקוחות שלכם ברשתות. ברגע שיש לכם דף עסקי תוכלו לדעת באילו ימים ובאילו שעות ישנה תנועה גדולה של אנשים ברשתות ואלו יהיו השעות המומלצות ביותר עבורכם לשווק. כמו כן תוכלו לדעת מי קהל היעד שלכם, אילו איזורים רלוונטים יותר ואילו פחות.

 

אילו סוגי מעקבים יש?

-מדד הביצועים שמאפשר לכם מעקב על ביצועים אותם אתם מציבים מראש.

מעקב מלאי- באמצעותו נוכל להיות מעודכנים בפריטים קיימים ובפריטים החסרים. חשוב שנבדוק את המלאי באופן שוטף על מנת לדעת מה יש לנו להציע ולא לפתח ציפיות שווא אצל הקונים שלנו. כמו כן, שימו דגש על המוצרים הנמכרים שלכם כאשר אתם בודקים את המלאי.

 

רשימות תפוצה ועידכונים במצבעים שלכם

הקפידו לשלוח ללקוחות שלכם עידכונים לגבי מבצעים, הטבות או מוצרים חדשים בתדירות אותה תקבעו מראש, על מנת להישאר "זכירים" ובעלי משמעות עבור הלקוחות שלכם. שליחת מייל היא הדרך הכי נוחה וזולה על מנת להגיע ללקוחות קיימים וללקוחות בכלל ולכן זו הפלטפורמה המומלצת בשימוש זה. הוסיפו את זה לרשימת המשימות שלכם כחלק בלתי נפרד מהמשימות השיווקיות שלכם. זיכרו שיש לפרסומים דרך המייל כוח אחר מאשר לפרסום בפייסבוק. כל פלטפורמה והייחודיות שלה ומייל זה בהחלט המקום הטוב ביותר לשליחת עדכונים לרשימות התפוצה שלכם.

 

 

חידוש האתר שלכם ועידכונו

הקפידו לבצע שינויים באתר שלכם ולרענן אותו מפעם לפעם כדי ליצור עניין אצל אלו שנכנסים ולשמור על רלוונטיות. דאגו לעיצוב שיימשוך את עיני הלקוחות וכיתבו תוכן מעניין שיגרום להם להישאר באתר שלכם. כמובן שהוסיפו מבצעים, הטבות ושינויים בהתאם.

 

הישארו מעודכנים

אם החלטתם לקחת על עצמכם ניהול חנות אינטרנטית חשוב שתמיד תהיו מודעים לשינויים ולהתפתחויות בעולם הסושיאל. זה עולם שמתקדם במהירות שיא ברמה היומיומית ואם לא תהיו מודעים לשינויים תשארו מאחור והעבודה שלכם תיזרק לפח.

לסיכום

ניהול חנות אינטרנטית זה בהחלט עסק לא פשוט אבל עם התמדה, כוח רצון ונכונות ללמוד ולהתפתח, זה לחלוטין ישתלם לכם. בהצלחה!