פרסום עסק בפייסבוק

אריקס דיגיטל מטרה

פייסבוק לעסקים

אם אתה בעל עסק ועדיין לא התחלת לשווק את עצמך דרך פייסבוק אז זה הזמן להתחיל. בשנים האחרונות
פייסבוק הפך לכלי שיווקי בולט שאי אפשר להתעלם ממנו בעולם העסקים. הייחודיות שלו בכך שהוא נחשב
לכלי השיווקי היחיד שיאפשר לכם להגדיר מי יהיה קהל היעד שלכם לפרסום ובכך להביא לחשיפה הרלוונטית
ביותר לעסק. בהתאם לקריטריונים דמוגרפיים אותם הוא קובע מראש כגון: גיל, מין, מצב משפחתי, מקום
עבודה, אזור מגורים, השכלה, תחומי עניין ועוד, תוכלו לפלח את האנשים הספציפיים אליהם אתם מכוונים
בשיווק שלכם. כך למשל מפעילה בגני ילדים יכולה לפרסם את עצמה בקבוצות הקשורות בטיפול בילדים,
יועצי משכנתאות יכולים למקד את השיווק שלהם בכך שיפרסמו בקבוצות הקשורות בדיור ומחיר למשתכן
ומאפרת כלות תוכל לכוון את המודעות שלה לקבוצות הקשורות בנשים, חתונות ועולם הביוטי.

כ- 80 אחוז ממשתמשי האינטרנט משתמשים בפייסבוק

על פי סקרים שנערכו רוב האנשים נכנסים לעמוד הפייסבוק שלהם מספר פעמים ביום כאשר מספר הכניסות
נע בין 4 ל14 כניסות ביום לערך. פייסבוק, שלא כמו רשתות חברתיות אחרות פועל לא מעט שנים ועל כן חתך
האוכלוסייה המשתמש בו רחב מאוד! למרבית אוכלוסיית בני ה60 +יש חשבון בפייסבוק ומכאן שהחשיפה היא
עצומה כך שלא משנה מהו תחום העיסוק שלכם ככל הנראה רוב הלקוחות שלכם נמצאים בפייסבוק.

פייסבוק-אינדיקציה על השיווק שלכם

בכל פעם שמישהו צופה במודעה שלכם הצפייה נספרת וכך יש ביכולתכם לדעת בפני כמה אנשים היא
נחשפה. הכל נמצא מול העיניים. בכל רגע נתון אתם יכולים לדעת מי נכנס לעמוד הפייסבוק שלכם או לאתר,
מי אהב, מי אהב ושיתף את המודעה לחברים וכו'. יש לכם בקרה ושקיפות מלאה בכל הקשור לחשיפה של
העסק שלכם אל מול ההשקעה הכספית ואלו נתונים מאוד משמעותיים שלא עומדים לרשותינו בפלטפורמות
שיווקיות אחרות.

העלאת המודעות למוצר שלכם

ככל שתתמידו בשיווק דרך הפייסבוק כך תעלו את רמת המודעות למה שאתם מציעים בקרב לקוחות
פוטנציאליים. היתרון של פייסבוק הוא בכך שהמודעה שלך יכולה להופיע אל מול לקוחות פוטנציאליים בפיד
שלהם בעת שהם גוללים גם אם לא חיפשו משהו מסוים. פייסבוק שלא כמו הפרסום בגוגל שעובד בשיטה של
התמקדות במילת מפתח, מתמקדת במי שגולש. היא אוספת נתונים על פי היסטוריית הגלישה שלו, תחומי
עניין, קבוצות בהם ביקר, סרטונים בהם צפה ועוד, ועל פי זה מציעה לו דברים דומים אשר יכולים להתאים לו.
חלק מהמהות של פייסבוק היא לייצר עניין חדש אצל הגולש. כך ברגע אני יכולה להפוך להיות לקוחה
פוטנציאלית לעסק לבגדים, לריצוף הבית, ניקוי חלונות בגובה ועוד דברים שכלל לא עלו בראשי. ברגע שקפצה
אל מולי המודעה ונכנסה לתודעה שלי האפשרות שאפנה אל העסק הופכת ברגע לאופציה הגיונית.

לא רק נוח- זה גם זול [יחסית]!

כיום פייסבוק נחשבת לאחת הפלטפורמות הזולות ביותר. תוכלו לשים כמה שקלים בודדים ולהגיע לתפוצה
של מאות אנשים. כמובן שככל שתשלמו יותר כך תגדילו את החשיפה ואת זמן פרסום המודעה. בהתאם
לתוצאות שתראו (ואתם תראו!) תוכלו להחליט כמה כסף אתם רוצים להשקיע. היום אין סיבה לשלם אלפי
שקלים לפרסום בטלוויזיה, בשלטי חוצות ובערוצים אחרים כגון אלו רק בשביל להגיע לקהל שהוא ללא מיקוד
פוטנציאלי כמו זה שיש לאלגוריתם של פייסבוק להציע לכם.

הקהל שלכם אולי נמצא גם בגוגל ככה תעשו – פרסום עסק בגוגל

אז איך זה עובד?

הבסיס לפרסום בפייסבוק מתחיל בהתקנת פיקסל. מה זה אומר? הפיקסל של פייסבוק עוקב אחר כל
התרחשות חדשה באתר שלכם וכך ניתנת אינדיקציה על אפקטיביות השיווק שלכם. באמצעות הפיקסל נוכל
לעקוב אחר פעילות הגולשים שלנו ולסמנם כקהל אופציונאלי להמשך, להפוך אותם לקהל "חם" ולהציג
בפניהם הצעות חדשות.

מתי להעלות פוסטים? מהו זמן החשיפה המירבי והאפקטיבי ביותר?

במהלך היום ישנן שעות בהן רוב האוכלוסייה תגלול את הפיד שלה וככל הנראה זה יהיה בין 19-18 .למה? כי
זו בערך השעה בה אנשים מסיימים את יום העבודה שלהם ומבחינתם זה הזמן לפתוח את הטלפון ולראות
מה חדש. כמובן שגם בשאר שעות היום ישנם מבקרים אבל המטרה שלנו היא להעלות פוסט ככל שהתנועה
גדולה יותר. גם סביב השעות 10 בבוקר, 13 ו16 תהייה נהירה לאזור הפייסבוק )שעות הפסקה/אוכל
ממוצעות בהכללה גסה( אבל פחות משמעותית מזו של הערב. למה חשוב לפרסם כשהתנועה גדולה?
מסתבר שחצי השעה הראשונה מרגע העלאת הפוסט שלכם היא זו שתקבע את הפופולריות שלה.
האלגוריתם של פייסבוק עובד כך שהוא חושף את הפוסט רק לחלק מהחברים שלכם בפייסבוק, אך ככל
שרמת העניין בפוסט שלכם תהא גבוהה יותר כך החשיפה לחברים נוספים תעלה.

איך תגרמו לפרסומים שלכם להיות פופולריים?

כל שעליכם לעשות הוא לעניין את הקוראים שלכם. ככל שתשכילו להציג את המוצר שלכם באופו יצירתי
ומושך את העין כך אנשים יגיבו אליו יותר. תרתי משמע. כשאתם כותבים את הפוסט תנסו לחשוב מה היה
גורם לכם להיעצר על מודעה בפייסבוק. נסו לכתוב את את דבריכם בצורה בהירה ומותמצתת היטב- זיכרו
שהיום לאנשים אין זמן, סבלנות וכוח להיעצר ליותר מ5 שניות על מודעה. עצבו את המודעה כך שתהייה
נעימה לעין. שלא תהייה עמוסה מדי.

פייסבוק לעסקים – לסיכום
כמו בעולם האמיתי- ככל שתתמידו בהפצה ובהפעלה של העמוד העיסקי שלכם כך בהתאם יהיו התוצאות.
חשוב גם לא להציף בתכנים. קיבעו לעצמכם זמנים קבועים בהם אתם מפרסמים והתמידו בהם. פייסבוק זו
פלטפורה שיווקית שבהחלט יכולה לסייע לכם למנף את המותג שלכם, ולהביאו למודעות רחבה בקרב קהל
יעד פוטנציאלי באופן יעיל וממוקד. בהצלחה!