קידום אתרים בקריות

אריקס דיגיטל מטרה

קידום אתרים בקריות

 הקמת עסק

בתאוריה הקמת עסק יכולה להיתפס כדבר פשוט. בפועל, היא כרוכה בהמון בירוקרטיות, לחצים, גיוס כוח אדם מתאים, ניהול חשבונות, יצירת קשרים, תמחור, קניית חומרי גלם, הכנות……. והרשימה עוד ארוכה. כל אלו יהוו את התשתית לעסק שלנו ומן הסתם תהייה פה השקעה כלכלית התחלתית. השקעה נוספת לא פחות חשובה, היא השקעה בשיווק. ללא שיווק המכירות ככל הנראה יהיו נמוכות ולא נוכל להמשיך לתחזק את העסק. לכן, בניית תשתית מבלי לשים בצד מספיק כסף לשם שיווק – תהפוך את התשתית ללא רלוונטית והתוצאות יהיו לא כפי שייחלנו. לכן, כאשר אתם משקיעים בבניית עסק אל תקלו ראש בחלוקת התקציב כך שתספיק לכם גם לשלב השיווק שיגיע מייד לאחר שהעסק יהיה "מוכן". ללא תקציב והשקעה שיווקיים כל מה שעשיתם ככל הנראה ירד לטמיון.

 

למה לשווק בכלל?

המטרה העיקרית שלנו בניהול עסק, מעבר לייצור מותג איכותי, היא הגדלת קהל היעד שלנו. איך נוכל להגדיל את קהל היעד שלנו? באמצעות שיווק! שיווק נכון ויעיל יגדיל את המכירות שלנו וככל שיהיו יותר מכירות, כך מן הסתם, העסק שלנו ירוויח יותר. ככל שהעסק ירוויח יותר נוכל לפתח את המוצר שלנו ככל שנרצה ולהמשיך ולקדם את העסק, שזו אחת המטרות שצריכות להיות בראש מעיינינו כאשר אנחנו בונים את המותג שלנו.

 

מה הדרך הטובה ביותר לפרסם את העסק שלי?

אנו חיים בעידן בו שיווק אינטרנטי הפך לפלטפורמה העיקרית והיעילה ביותר לשיווק עסקים. האינטרנט מתאים לכולם: לעסקים קטנים, ובינוניים וגם מותגי ענק. כמו כן, האינטרנט פורש בפנינו מגוון רחב של אפשרויות שיווקיות בהן יהיה ניתן לבחור בהתאם לצרכי העסק שלי. נכון, אפשר לפרסם באינטרנט בחינם אבל כדי שהשיווק יהיה יעיל כן יש צורך בהשקעה התחלתית. כדי שהעסק שלכם יוכל לעמוד מול מיליוני המתחרים בשוק הדיגיטלי חשוב לבנות תשתית שיווקית חזקה עליה תוכלו להישען לאורך הדרך ובאמצעותה להצמיח את המותג שלכם.

 

קידום אתרים בקריות

כאמור, בניית עסק היא דבר לא פשוט ובקריות זה אפילו הופך להיות מורכב עוד יותר. בניגוד לתל אביב, ירושלים וערים גדולות ותיירותיות אחרות, בקריות יהיה קשה יותר לפתח עסק מצליח רק על סמך מי שגר באזור. מה שמדהים זה שהיום, שלא כמו בעבר נוכל לעבוד עם העסק שלנו בכל מקום שרק נרצה באמצעות רשת האינטרנט. היום לא משנה היכן העסק שלך ממוקם, כל עוד הוא מפורסם בצורה נכונה ברחבי הרשת תוכל להגיע ללקוחות בכל חלקי הארץ ואפילו בעולם. גם אם העסק שלכם הוא בית קפה או מכון יופי, מבקרים שיהיו באזור יוכלו להגיע אליכם דרך האינטרנט, או שתוכלו ליצור קשר ואפילו להגיע אל בית הלקוח אם זה יוצא לכם משתלם.

 

למה כדאי לי לשווק באינטרנט?

בעבר הדרכים לשווק את העסק שלך היו דרך מודעות בעיתון, שלטי חוצות, טלוויזיה רדיו וכיוצא באלה. מעבר לכך שאלו פרסומים שיכולים לעלות לנו מאות ואלפי שקלים, האפקטיביות שלהם ביחס לאינטרנט נמוכה. שיווק דרך הפלטפורמות אותם הזכרתי לעיל, יוצגו/ יושמעו בפני קהל יעד יחסית מצומצם בעוד שבאינטרנט הפרסום הוא בלתי נגמר. כך למשל, על ידי שיווק נכון אני אוכל לגרום לאנשים מכל אזור הקריות ואף יותר מכך לבוא לחנות שלי לקנות אופניים כי אני מציע מחיר, שירות ומוצרים אטרקטיביים ומעל הכל ידעתי איך להגיע אל הלקוחות הללו בדרך הנכונה.

 

מאיפה מתחילים ואיך עושים את זה?

האינטרנט פורש בפנינו מגוון אינסופי של אפשרויות החל ממנוע החיפוש של גוגל, דרך העלאת אתר אינטרנט של העסק שלי, פייסבוק, אינסטגרם, גימייל, הוטמייל וכו'. בתוך כל אלו אוכל לבחור האם לעשות שיווק ממומן או שיווק אורגני, ואם החלטתי ללכת על שיווק ממומן אזי עלי להבין כמה תקציב אני מוכנה להשקיע ואיך ואיפה להשקיע אותו על מנת שהשיווק יהיה אפקטיבי.

 

אילו יתרונות יש בשיווק דרך האינטרנט?

 

  • מיקוד ופילוח קהל יעד רלוונטי. על ידי הזנת נתונים בהתאם לכל רשת בה תפעלו תוכלו להגיע אל קהל היעד אליו אתם מכוונים וכך למקד את השיווק שלכם. למשל בפייסבוק ניתן להקליד נתונים דמוגרפיים כגון מין, עיר, תחומי עניין, השכלה וכו.
  • מהיר, יעיל וגמיש. דרך האינטרנט נוכל לפרסם מתי שאנחנו רוצים, איפה שאנחנו רוצים וכמה שאנחנו רוצים. נוכל לשנות בכל רגע נתון את תוכן המודעה שלנו או את המיקום שלה.
  • עבודה במספר ערוצים. בזמן שהעסק שלכם מפורסם בפייסבוק, מישהו אחר יוכל למצוא את אתר האינטרנט שלכם דרך גוגל בזמן שאתם משמרים את לקוחותיכם דרך האימייל.
  •  

האם כדאי לי להשקיע במישהו חיצוני שיעשה בשבילי את עבודת השיווק?

מי שאינו בא מעולם הדיגיטל יכול מהר מאוד ללכת לאיבוד בתוך ההיצע הרחב שהרשת מציעה בפנינו ולכן לפעמים מומלץ להשקיע בחברה או משרד שינהלו בשבילנו את הערוץ השיווקי, במיוחד אם העסק שלנו אינו ממוקם במרכז הארץ. חברות יעזרו לכם לבנות אתר אינטרנט שיציג אתכם בצורה הטובה ביותר, לוגו, העלאת תכנים רלוונטיים וכו'. נכון, זו השקעה כספית נוספת וזה מרגיש שזה אף פעם לא נגמר, אבל זו השקעה שבעתיד תחזיר את עצמה. כמו כן, זה יפנה לכם זמן להתעסק בעסק. שיווק זו עבודה בפני עצמה והיא יכולה לגזול מכם זמן יקר אותו תוכלו להשקיע בעסק והיא גם יכולה לגרום להרבה כאב ראש אם לא יודעים לעשות זאת בצורה נכונה.

 

חברות שמתעסקות בשיווק דיגיטלי ידעו איך להשתמש בכסף אותו אתם משקיעים בשיווק בצורה הנכונה ביותר: באילו קבוצות פייסבוק יהיה הכי אפקטיבי לפרסם את המספרה שלי שממוקמת בקריית מוצקין וכמה כסף להשקיע בשיווק ממומן באינסטגרם לחנות וינטאז שלי שנמצאת בקריית ים.